AGRO MATCH 2023

En netværksdag mellem landbrugsvirksomheder og Aarhus Universitet med fokus på innovation og grøn omstilling.

1: Lars Kruse, 2: Colourbox, 3: Colourbox

Torsdag 27. april 2023,  kl. 10:00 - 16:00

AU Viborg, Blichers Allé 20, 8830 Tjele

Aarhus Universitet og Food & Bio Cluster Denmark

DCA - Nationalt Center for Fødevarer og Jordbrug og tilknyttede institutter og centre (AGRO, FOOD, ANIVET, QGG og AU Engineering) er sammen med Food & Bio Cluster Denmark værter for AGRO MATCH 2023.

Arrangementet er en mulighed for landbrugsrelaterede virksomheder og forskere fra Aarhus Universitet til at få inspiration til nye samarbejder. GUDP og Innovationsfonden deltager.

Dagen vil byde på inspirerende oplæg og diskussioner, der spænder over den nyeste forskning til industrielle tilgange. Der vil være rig mulighed for at netværke, og deltagerne kan præsentere deres arbejdsplads samt idéer og ønsker til samarbejder i form af en præsentation på blot ét minut til ’One-minute-madness’ eller en stand; det er dog ikke et krav for ens deltagelse.

Arrangementet afholdes på Aarhus Universitet, AU Viborg, Forskningscenter Foulum den 27. april 2023.

Deltagelse er gratis, men tilmelding er nødvendig på: https://events.au.dk/agromatch. Der er begrænset antal pladser.

10.00-11.45 Mulighed for opsætning af stand

11.45-12.15 Registrering af deltagere og udlevering af navneskilt
                    Frokost
12.15-12.30 Velkomst v. kommunikationschef Jesper Emborg, DCA og institutleder Charlotte Lauridsen, Anivet

12.30-13.30 Inspirationsoplæg

12.30: Samarbejde som nøglen til den grønne omstilling v/Direktør Marie-Louise Boisen Lendal, Tænketanken Frej

12.45: Livscyklusanalyse som værktøj i den grønne omstilling v/Seniorforsker Marie Trydeman Knudsen, Aarhus Universitet, medlem af Klimarådet

13.00: Vejen til den grønne omstilling er missionsdrevet v/Direktør Anette Engelund Friis, AgriFoodTure

13.15: Erfaringsudveksling mellem seniorrådgiver Michael Nørremark, Aarhus Universitet, Jørn Rind, VikingGenetics og kvægfagdyrlæge Katrine Lawaetz, Dyrlæger og Ko v/Jesper Emborg, DCA

13.30-13.45 Pause

13.45-14.15 One Minute Madness Èt (1!) minut og ét slide til at præsentere din arbejdsplads samt idéer og ønsker til samarbejder

14.15-15.45 Matchmaking / Netværk ved standene
                    Kaffe og lidt sødt
15.45 Tak for i dag

Download programmet her

Når du deltager i arrangementet, vil din tid blive brugt som medfinansiering på Innovationskraft, der er støttet af Uddannelses- og Forskningsstyrelsen.

Yderligere oplysninger
Har du ønsket at have en stand eller en præsentation, modtager du en mail med praktiske informationer.

Kontakt Stine Rasmussen for øvrige spørgsmål om arrangementet på mail: stira@bce.au.dk