Online fyraftensmøde om aktuel dyrevelfærdsforskning på Aarhus Universitet

Sæt allerede nu kryds i kalenderen til vores online fyraftensmøde: "Husdyrs velfærd - hvordan vurderer vi det?", som finder sted onsdag den 19. maj kl. 16-18. Her vil forskere fra Institut for Husdyrvidenskab, AU fremlægge deres aktuelle forskning på området. Det er gratis at deltage og alle interesserede er velkomne.

Seniorforsker Tine Rousing står, sammen med sine forskerkolleger, klar til at byde velkommen til online fyraftensmøde om vurdering af husdyrenes velfærd, torsdag den 19. maj fra kl. 16-18. Foto: Linda S. Sørensen.

Er du interesseret i den forskning, som bruges til at vurdere husdyrs velfærd og hvilke dilemmaer den afdækker, så sæt dig og lyt med på dette åbne online-møde hvor forskere fra Aarhus Universitet fremlægger aktuel forskning i dyrevelfærd hos husdyr. De faglige indlæg varer 15 min og derefter der plads til 5 minutters opfølgende spørgsmål/diskussion. Alle oplægsholdere er knyttet til Institut for Husdyrvidenskab, Aarhus Universitet.

Til sidst informerer vi dig om master-uddannelsen Vurdering af husdyrvelfærd i primærproduktionen, som vi udbyder igen fra februar 2022. Se mere på linket her: https://www.au.dk/evu/nat-tech/master/husdyr/

Mødet kræver ingen tilmelding. Log dig på nogle minutter før kl. 16, så lukkes du ind når mødet starter.

Link til mødet:  Deltag i  Zoom Møde via dette link:

Program for online-fyraftensmøde

• 16.00-16.10: Velkommen, program og ’Dyrevelfærd som begreb’. Seniorforsker Tine Rousing

• 16.10-16.30: ’Bæredygtighed i fjerkræproduktionen: Eksempler på samspil og modspil mellem dyrevelfærd og klimaforbedring’. Seniorforsker Anja Brinch Riber

• 16.30-16.50: ’Dyrevelfærd hos udegående dyr og hos dyr, der anvendes til naturpleje’.  Lektor Janne Winther Christensen

• 17.00-17.20: ’Er det bedst at ko og kalv adskilles tidligt eller sent – et dilemma mellem moderlig omsorg og stress ved adskillelse? Professor Margit Bak Jensen

• 17.20-17.40: ’Hvorfor er kommunikation vigtigt, når det gælder dyrevelfærd?’ Seniorrådgiver, emeritus Inger Anneberg

• 17.45-18.00:  Masteruddannelsen ’Vurdering af dyrevelfærd i primærproduktionen. Seniorforsker Tine Rousing