Resultater fra en bred vifte af minkforsøg præsenteres i ny rapport

De seneste resultater fra Danmarks forskning i minkproduktion er publiceret i en ny rapport fra DCA – Nationalt Center for Fødevarer og Jordbrug.

Foto: Janne Hansen

Påvirker fodringstidspunktet stress hos mink? Påvirker snore, som minkene kan bide i, forekomsten af halegnav? Kan man undgå, at kommende avlsdyr bliver for fede om efteråret?

Disse og en lang række andre relevante spørgsmål vedrørende minkproduktion har været under behandling af forskere fra Aarhus Universitet, Københavns Universitet og Kopenhagen Forskning. Resultaterne af deres forsøg præsenteres i en ny rapport fra DCA- Nationalt Center for Fødevare og Jordbrug.

Rapporten blev udgivet i forbindelse med årets temadag om aktuel forskning i minkproduktion, som blev holdt på AU Foulum i september 2012. Den indeholder resultater fra forskningsprojekter vedrørende adfærd, sundhed, sygdom, management, avl og ernæring.

Rapporten ”Temadag om aktuel minkforskning”, DCA rapport nr. 10. september 2012 kan downloades her.

Læs også Strategier til slankning af mink afprøvet og Gruppeliv er ikke altid lykken.

Yderligere oplysninger: Seniorforsker Steffen Hansen, Institut for Husdyrvidenskab, e-mail: steffenw.hansen@agrsci.dk, telefon: 87157942