AU-Viborg – Forskningscenter Foulum fik besøg fra Vietnam

En gruppe af Fødevarestyrelsens samarbejdspartnere i Vietnam har været på besøg ved AU Viborg – Forskningscenter Foulum.

Sektionsleder Jan Værum Nørgaard viser rundt i insektlaboratoriet i ANIVET ved AU Viborg. Foto: Linda S. Sørensen.

Baggrunden for et besøg fra Vietnam, ved Institut for Husdyr- og Veterinærvidenskab, var, at Fødevarestyrelsen i sidste uge var guide for en vietnamesiske gruppe af samarbejdspartnere, som har været på tur rundt omkring i landet, hvor det primært har handlet om foder -regler, -kontrol og -samarbejder.

Under besøget på AU Viborg fik den vietnamesiske delegation en introduktion til samarbejdet mellem styrelsen og forskningen samt korte præsentationer af igangværende forskningsprojekter.

Blandt andet fik gæsterne en præsentation af insektforskningen ved sektionsleder Jan Værum Nørgaard fra Institut for Husdyr- og Veterinærvidenskab (ANIVET) på Aarhus Universitet, som delegationen havde en særlig interesse for.

Besøget blev afsluttet med en rundvisning på instituttets intensive kvægforsøgsfaciliteter ved professor Peter Lund fra ANIVET.

Institutleder Charlotte Lauridsen

E-mail: Charlotte.Lauridsen@anivet.au.dk