Louise Bundgaard er ansat ved Institut for Husdyr- og Veterinærvidenskab på Aarhus Universitet i en ét-årig adjunkt-stilling

Den 1. januar 2023 er Louise Bundgaard startet i sin nye stilling som adjunkt ved Institut for Husdyr- og Veterinærvidenskab (ANIVET) på Aarhus Universitet. Louise skal hjælpe i arbejdet med at skabe og etablere de bedste rammer for den nye dyrlægeuddannelse ved AU Viborg.

Louise er oprindeligt uddannet dyrlæge og har en klinisk ph.d. inden for sårheling hos heste. Hun har tidligere været praktiserende dyrlæge ved Kolding Dyrehospital, fagpolitisk konsulent ved Den Danske Dyrlægeforening, samt arbejdet som klinikdyrlæge på Hospital for Store Husdyr på Københavns Universitet.

Senest har Louise været ansat som en postdoc/adjunkt ved KU/DTU. Her har hun forsket i sårheling og ledlidelser hos heste og mennesker primært ved brug af proteomanalyse, hvor alle proteiner, der er i funktion i et biologisk system på et givet tidspunkt, analyseres ved én analyse.

Nu er Louise flyttet til Thy og de mange års erfaring fra både praksis, undervisning og forskning på veterinærområdet har givet Louise en stærk faglig ballast, viden og et stort netværk, som hun kan bringe i spil i sit nye job på AU Viborg. Her skal hun nemlig bidrage til indhold og opbygning af den nye veterinæruddannelse, som skal stå klar til at åbne dørene for de nye studerende i 2024: ”Jeg glæder mig meget til at bidrage til at få skabt en ny og moderne veterinæruddannelse med høj kvalitet”, siger Louise Bundgaard.

I første omgang skal Louise fokusere på at få sat rammerne for veterinæruddannelsen, men på sigt forventes opgaverne udvidet til også at omfatte undervisning og forskning.

Vi er rigtigt glade for at kunne byde Louise velkommen i instituttet og glæder os til samarbejdet.